Handelsbetingelser

Almindelige salgs- og leveringsbetingelser

Media Supply

(ProduktivIT ApS)

Baldersbækvej 2,
2635 Ishøj,

Danmark

Telefonnummer: (+45) 82 30 74 00
Mailadresse: info@mediasupply.dk

CVR-nummer: 33 06 84 09

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Media Supply ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Mulige betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • MobilePay
  • Mastercard/VISA Debet
  • Viabill
  • Anyday.io
  • Kontant (kun ved afhentning)
  • Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Media Supply)

Vi tager hverken kortgebyrer for privat- eller erhvervskunder

Bemærk, at der opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt udenfor EU.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten. Dette gør sig også gældende, hvis du betaler via PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

 

Betaling via EAN nummer

Repræsenterer du staten, regionen eller kommunen, kan du købe på EAN-nr.

Du vælger ”OFFENTLIG” når du går til kassen, og indtaster alle oplysninger, inkl. EAN-nummeret.

Bemærk, at ordren skal sendes fra en offentlig mail – f.eks. @herning.dk. Kommer mailen fra en privatmailadresse – f.eks. @hotmail.com – vil bestillingen ikke betragtes som gyldig.

I bedes for en sikkerheds skyld samtidig notere en leder eller indkøbsansvarlig under ”Att.” feltet, når i laver ordren.

Når ordren er lavet på hjemmesiden, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. mail og når vi ekspedere ordren, vil vi samtidig sende EAN-fakturaen til det offentlige

Hvornår trækkes pengene på min konto?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra lagret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet så hvis man skal købe flere vare efter en afsluttet bestilling kræver det at man bestiller på en ny ordre.

MediaSupply anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS Express til levering i Danmark.

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Media Supply leverer kun til fastlandet og brofaste øer.

Media Supply har tegnet en vareforsikring til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.

Vi har 1-3 hverdages levering, forudsat at varen er på lager.

Bestillinger, der er placeret mellem mandag – torsdag før middag, bestræbes på og sendes samme dag.

Betingelser:
Vi tilbyder levering med Post Danmark, GLS eller fragtmand, valgmulighederne kan afhænge af produkttype.
Reklamationsbestemmelserne for leverancerne følger den benyttede transportørs bestemmelser*.
Generelt set kan oplyses at ved enhver skade på forsendelsen tages der imod ved skriftligt forbehold for senere undersøgelse af indholdet eller helt ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Ved ej synlig skade skal der reklameres indenfor 7 dage, både til os og transportøren.

* Uddybende reklamationsbestemmelser.
Post Danmark
§ 1.17.2 ERSTATNING VED BORTKOMST OG BESKADIGELSE
Post Danmark Logistik A/S er erstatningspligtig for bortkomst, herunder helt eller delvist tab af pakkens indhold, eller beskadigelse af en Erhvervspakke, såfremt bortkomsten eller beskadigelsen skyldes forsæt eller uagtsomhed, der kan tilregnes Post Danmark Logistik A/S. §1.19: Reklamation til Post Danmark Logistik A/S i anledning af synlig beskadigelse af en pakke, eller ved helt eller delvist tab af indhold af pakken, skal ske straks ved modtagelsen af pakken. Ved ikke synlig beskadigelse skal reklamation ske til Post Danmark Logistik A/S inden 7 dage fra modtagelsen, Kilde: http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/erhvervspakker-1.pdf

GLS
6. Reklamation
6.1 Anmeldelse af skader/manko skal ske skriftligt på www.kontaktgls.dk.
6.2 Der gælder følgende frister for reklamation:
6.2.1 Ved skade på eller manko i indhold, skal kunden eller modtager reklamere til GLS inden for 5 hverdage efter levering, idet samtlige krav ellers fortabes.
6.2.2 Ved manglende eller forsinket levering skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 1 år fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en pakke i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning.
6.3 GLS skal have fotos af beskadigede pakker. Ellers kan GLS forlange, at modtager skal stille den beskadigede pakke klar til afhentning på leveringsadressen i original emballage. Er dette ikke muligt, mister kunden og/eller modtager retten til erstatning.
6.4 Hvis en beskadiget pakke flyttes fra leveringsadressen/modtagers adresse før det har været muligt for GLS at besigtige pakken (jf. pkt. 6.3) bortfalder retten til erstatning.

8. Forældelse
8.1 Ved skade på eller manko i pakker skal der anlægges retssag mod GLS inden 1 år fra leveringsdato (jf. pkt. 2.2 til pkt. 2.10) eller fra den dag, hvor GLS har afsendt besked om forgæves leveringsforsøg, jf. pkt. 2.6.
8.2 I andre tilfælde (bortkomst, forsinkelse m.m.) skal retssag anlægges mod GLS inden 1 år fra den dag, hvor tabet tidligst kunne konstateres.
Kilde: http://www.gls.dk/information/Folder/Generelle Betingelser 2020.pdf

Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes som handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen til MediaSupply.dk eller producentens værksted.
Produkter med defekter repareres om muligt

Bemærk – fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket ikke virker kan du udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til info@mediasupply.dk. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten.
Enkelte varetyper kan ikke returneres med normal transportør, det kan for eks. være storformatprintere eller lignende produkter tungere end 30kg. MediaSupply.dk kan i så fald kontaktes for brug af en af vores samarbejdspartnere for eks. en fragtmand eller speciel transport for returnering af varen. Denne fragt omkostning vil dog blive modregnet varens værdi ved refundering af beløbet til kunden og forventes højst at beløbe sig til kr. 1.200,-

Hvis du har købt flere varer på én ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Bemærk du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Denne mulighed gælder dog ikke, hvis ordren er en bundle. Såfremt du ønsker at fortryde købet af en bundle fortrydes alle dele af denne, og alle varerne skal sendes retur, eftersom denne type ordre anses for en samlet vare.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
  • Aftaler, der indgås på en offentlig auktion
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Mediasupply.dk

(Produktiv IT ApS)

Baldersbækvej 2,1
2635 Ishøj,

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt på ovenstående adresse.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. moms, dog maks. DKK 500 inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Media Supply. Det kan også forekomme, hvis der skal foretages fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af Media Supply. Ønsker du ikke, at Media Supply foretager en sådan fejlsøgning, skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. Media Supply kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Media Supply måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:

Baldersbækvej 2,
2635 Ishøj,

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan bestille en returlabel hos os.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@mediasupply.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning,

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til ProduktivIT ApS , Baldersbækvej 2, 2635, info@mediasupply.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende      tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

– (*) Slet det, som ikke er relevant

 
Få besked ved hjemkomst Når du tilmelder dig her, vil du få én besked når varen er på lager igen.
0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomGå tilbage